Tags

Van half februari tot half maart werd het CRKC-team versterkt door de enthousiaste stagiaire, Yentl. Ter afsluiting van haar stage schreef Yentl een verslagje voor onze blog:

De stageperiode bij het CRKC gaf mij de kans om verder te kunnen bouwen op de kennis die ik had opgedaan tijdens mijn studie Kunstwetenschappen. Dankzij een divers takenpakket leerde ik al snel de gehele werking binnen het expertisecentrum kennen.

MuseumParkabdij_c_CRKC

Het CRKC is gevestigd op de historische site van de Abdij van Park.

Grotendeels heb ik mogen werken voor het departement Religieus Cultureel Erfgoed, waarbij ik steeds kon rekenen op een goede begeleiding. Het mogen meedenken over het nieuwe concept Interreligieuze erfgoedzorg was voor mij een mooie aanvulling op mijn voorgaande studie WIDR (Wereldreligies, Interreligieuze dialoog en Religiestudie). Daarnaast kon ik als stagiaire meewerken aan de tentoonstelling Met zorg omringd. 20 jaar CRKC naar aanleiding van Erfgoeddag 2017 en aan de voorbereidingen rond de tentoonstelling Van de wereld. Beelden van beslotenheid en bevrijding, die dit najaar zal plaatsvinden in PARCUM, het nieuwe museum in de Parkabdij. Beide projecten lieten mij kennismaken met de werking achter het museale gedeelte van het CRKC en zorgde ervoor dat ik enorm veel heb bijgeleerd. De theorie uit de hoorcolleges van mijn studie zag ik letterlijk toegepast worden in de praktijk.

Door de grote opsteek aan kennis, de warme, gezellige sfeer onder de collega’s en de prachtige site als werkomgeving maakten van mijn stage een mooie ervaring en herinnering!

